Wednesday, May 26, 2010

Berkelana...(Sekadar Renungan Bersama)

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Tuhan memanggil, ku tidak menyahutnya

Tuhan memanggil, aku mendengar saja

Tuhan memanggil ,aku ku sahut sekali sekala

Tuhan memanggil, aku ku cuba menerimanya…2x

Tuhan memanggil ,ku sahut bertalu-talu

Tuhan memanggil, ku jemu menyahutnya

Tapi aku memaksa diriku menerimanya… 2x

Itulah diri aku belum jinak dengan tuhan

Ku akan jinakkan dengan berkelana…….

**Seni kata lagu ‘Berkelana’ nyanyian Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim semasa bersama Rabbani suatu masa dahulu.


Sabda Nabi S.A.W.:

“ Apalah aku ini dengan dunia! Sesungguhnya perumpamaan diriku dan dunia adalah seperti seorang musafir, tidur sejenak di siang hari di bawah pokok untuk berehat kemudian meneruskan perjalanan dan meninggalkannya.”

No comments: